Leffarapo 2012
H. Markus Lang von Oberstdorf
2010-03-27 10:37:54 UTC
Sari Känsälä wrote:

> Joo, ton mulgasin, aika hyvät tehosteet, kun kokonaiset mantereet
> sortuu. Ihan hyviä henkilöhahmoja. Oikeestaan melkoisen jännittävä
> ellu, kunnon maailmanlopun meininki. Välillä vähän kliseinen, mutta
> annan 4 tähteä 5:iidestä. Koska maailmanlopun meininki rules.

Minusta tuo oli lähinnä järkyttävän huono tekele. Puolen tunnin jälkeen
teki mieli marssia ulos teatterista. Kliseinen juoni, kamalia
henkilöhahmoja (erityisesti John Cusack ja Oliver Platt), kiusallisen
ennalta-arvattavia tilanteita (aina pelastuttiin niin täpärästi että voi
vittu!). Arkkien idea oli jotensakin hölmö ja mukakriittinen (rahalla
pääsee kyytiin, just joo). Elokuva oli vielä huonompi maailmanlopun
fantasia kuin Proyasin "T1eto", joka oli melkoinen pettymys "The Crow'n"
ja "Dark Cityn" ohjaajalta. Eilen katsomani "Sleep Dealer" oli tehty
paljon pienemmällä budjetilla, ja silti se oli rosoisuudestaan
huolimatta viihdyttävämpi ja ajatuksia herättävä, realistinen
tieteiskuvitelma, hiukan à la "Primer".

-----------------------------
***@elisanet.fi
http://www.elisanet.fi/mlang/
Sari Känsälä
2010-03-27 10:56:11 UTC
On 27 maalis, 12:37, "H. Markus Lang von Oberstdorf"
<***@elisanet.fi> wrote:
> Minusta tuo oli lähinnä järkyttävän huono tekele. Puolen tunnin jälkeen
> teki mieli marssia ulos teatterista. Kliseinen juoni, kamalia
> henkilöhahmoja (erityisesti John Cusack ja Oliver Platt
Mää tykkäsin Woody Harrelsonin hahmosta :-) Onx muka enää maailmassa
olemassa muuta kuin kliseitä, kysyn vaan?
Pan-Urge
2010-03-27 12:02:27 UTC
<***@elisanet.fi> wrote:

> [...]
> paljon pienemmällä budjetilla, ja silti se oli rosoisuudestaan
> huolimatta viihdyttävämpi ja ajatuksia herättävä, realistinen

Voi v*ttu miten juosten kustu arvostelu. Haisee homeiselle
maakellarille. Tällaisestako mä maksan operaattorille laajakaistaa
joka kuukausi? 70-luvulla elokuvakritiikki oli sentään voimissaan,
taidan siirtyä vintille lukemaan vanhoja Katso-lehtiä.

Pan-Urge
Markku
2010-03-27 14:59:37 UTC
Pan-Urge kirjoitti

Kuis, jos vintti on pimeenä? Tai jos siell on vill... vinttikoiria?
Sari Känsälä
2010-03-27 12:12:14 UTC
On 27 maalis, 14:02, Pan-Urge <***@volcanomail.com> wrote:
> [...]
> joka kuukausi? 70-luvulla elokuvakritiikki oli sentään voimissaan,
> taidan siirtyä vintille lukemaan vanhoja Katso-lehtiä.
Eiku sää voit tulla meille kattoon sen dvdn ja tehdä omat evaluaatiot.
Mää olen edelleen sitä mieltä, että oli hieno nähdä, kun Kalifornia
uppos mereen. Ja se, että jenkkipellejen koko mantere mureni, HÄHÄ!
Tietenkin neekereiden mieliksi herkin romanssi oli neekereiden välinen
ja Afrikka ei uponnut. Ilmeisesti neekerien raha pyörittää jo
Hollywoodia, sillai sillä puhelaulutaiteilulla ja urheilulla rikastuu.
Jukka K. Korpela
2010-03-27 13:40:44 UTC
H. Markus Lang von Oberstdorf wrote:

> Minusta tuo oli lähinnä järkyttävän huono tekele.

Minustakin on järkyttävän huono ”arvostelu” sellainen, jossa ei edes
kerrota, mitä arvostellaan.

Ehkä tästä kuitenkin jotain siedettävää huuhaata olisi tullut, jos ei toku
[sensuroitu] von [sensuroitu] olisi mennyt tunkemaan viestiään myös ns.
asiaryhmään. Jatkot nyt asetettu vain oikeaan ja alkuperäiseen Ryhmään.

Kenties Sarin tarkoitus oli kirjoittaa geneerinen arvostelu, jonka voi
esittää mistä tahansa nykyisin tehtävästä elokuvasta. Meni ehkä vähän
huitaisuksi, koska kyllähän edelleen tehdään myös ns. taide-elokuvia, joiden
henkilöhahmot ja dia- tai monologit ovat niin syvältä että ihan Mielemme
myllertyy ja toisaalta tapahtuminen on suunnilleen yhtä kiinnostavaa kuin
suurmestaritason šakin seuraaminen 6 kertaa hidastettuna henkilöstä, joka ei
tunne šakin sääntöjä.

Nykyisinhän ainoa kiinnostava kysymys elokuvasta on, esitetäänkö se 3D:nä.
Tätä ei useinkaan suoraan sanota arvosteluissa, mutta asia on usein
epäsuorasti pääteltävissä. Toisaalta kuten niin monessa muussakin asiassa,
mainokset ovat paljon luotettavampi tietolähde kuin ”asiantuntintijoiden”
artikkelit.

Yucca, http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/
Turo Juurakko
2010-03-27 16:21:29 UTC
> [...]
> vielä huonompi maailmanlopun fantasia kuin Proyasin "T1eto", joka
> oli melkoinen pettymys "The Crow'n" ja "Dark Cityn" ohjaajalta.

Ehkä siihen kannattais soveltaa samaa unenlogiikkaa kuin Proyasin kököhköön
Dark Cityyn. Sillähän elokuvan kuin elokuvan saa selitettyä parhain päin.

mukavan tiukkaa
Ari Saastamoinen
2010-03-28 01:16:05 UTC
"H. Markus Lang von Oberstdorf" <***@elisanet.fi> writes:

> Minusta tuo oli lähinnä järkyttävän huono tekele. Puolen tunnin
> jälkeen teki mieli marssia ulos teatterista. Kliseinen juoni, kamalia

En muista, että mulle olis ikinä tullut tuollaista reaktiota mistään
leffasta. *) Miksi noita ei voi kattella kuten ne on tarkoitettukin -
jätetään aivot narikkaan ja nautitaan leffasta.

*) Paitsi Matti-elokuvassa olisi saattanut olla lähellä, jos olisin
sen leffateatterissa katsonut, mutta ainakin televisioesityksenä
moinen reagointitapa tuli mieleen useasti. Se elokuva oli HUONO,
huonoin ikinä näkemäni.

--
Arzka oh3mqu+***@hyper.fi - En halua follareita mailina
1. Valitse sopiva paikka, ei ihmisten tai rakennusten lahella, jossa
paukku voi aiheuttaa hairiota. - Iso-Kiinalaisen kayttoohje
H. Markus Lang von Oberstdorf
2010-03-29 18:08:41 UTC
Ari Saastamoinen wrote:

> Miksi noita ei voi kattella kuten ne on tarkoitettukin -
> jätetään aivot narikkaan ja nautitaan leffasta.

Kun elokuva on liian huono, se ei käy päinsä - hiukan sama kuin jos
yrittäisi kellua uima-altaassa, jossa ei ole vettä.

Silti on olemassa myös onnistuneita aivot narikkaan -elokuvia, kuten
"Hämärästä aamunkoittoon" ym.
Jukka K. Korpela
2010-03-29 18:31:10 UTC
H. Markus Lang von Oberstdorf wrote:

> Kun elokuva on liian huono, se ei käy päinsä - hiukan sama kuin jos
> yrittäisi kellua uima-altaassa, jossa ei ole vettä.

Omituinen vertaus.

Ensinnäkään kukaan itseään arvostava narikka ei huolisi huuhaatikkojen
aivoja. Epämääräisiä, lötkähteleviä möhkäleitä.

Toiseksi on varsin helppoa kellua uima-altaassa, jossa ei ole vettä, kunhan
voi päättää, millä se täytetään. Sfnet.huuhaan korkein neuvosto ei
suosittele uima-altaan täyttämistä viinalla, koska viina ärsyttää ikävästi
ihohuokosia ym., mitä entiset kisällit eivät ottaneet huomioon. Sen sijaan
esimerkiksi samppanjassa kelluminen voi olla kiinnostava kokemus. Näin
pääsiäisen lähestyessä on hyvä kokeilla myös mämmissä tai pashassa
kellumista.

Yucca, http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/
Sari Känsälä
2010-03-29 19:02:39 UTC
On 29 maalis, 21:31, "Jukka K. Korpela" <***@cs.tut.fi> wrote:
> Toiseksi on varsin helppoa kellua uima-altaassa, jossa ei ole vettä,
Mää oon aina halunnu kellua elohopeassa! Viinassa ei tosiaan kannata
yrittää kellua, sen tiheys ei aikaansaa riittävää nostetta, se olisi
viinaan hukkuminen.
Pan-Urge
2010-03-29 19:11:19 UTC
On 29 maalis, 22:02, Sari Känsälä <***@gmail.com> wrote:
> On 29 maalis, 21:31, "Jukka K. Korpela" <***@cs.tut.fi> wrote:> Toiseksi on varsin helppoa kellua uima-altaassa, jossa ei ole vettä,
>
> Mää oon aina halunnu kellua elohopeassa! Viinassa ei tosiaan kannata
> yrittää kellua, sen tiheys ei aikaansaa riittävää nostetta, se olisi
> viinaan hukkuminen.

Jos järvet viinaa oisi,
ja ankka olisin,
nin syvään sukeltaisin.
en tulis takaisin

ja me...

Pan-Urge
Sari Känsälä
2010-03-29 21:04:51 UTC
On 29 maalis, 21:08, "H. Markus Lang von Oberstdorf"
<***@elisanet.fi> wrote:

> Kun elokuva on liian huono, se ei käy päinsä
Onx tää ny se ns. Absoluuttinen Totuus (tm)?